Vote for this post Share this post on:

Den seneste måned har vi assisteret fire børsnoterede selskaber samt et unoteret selskab med synlighed ifm. kapitalrejsninger.

Kommunikation og synlighed er vigtigt, hvis man ønsker at rejse kapital fra de tusindvis af private danske småinvestorer. Derfor kan Investor Communities med sine platforme, Unge Investorer og Vækstaktier, spille en væsentlig rolle ifm. markedsføringen, hvor tusindvis af private investorer følger med for at få inspiration eller debattere investering med andre. Unge Investorer driver et af landets største communities omhandlende investering med mere end 63.000 medlemmer med en tilhørende velbesøgt investeringsblog, mens Vækstaktier-platformen er nichebaseret, og henvender sig til de investorer, der har interesse for de helt små aktier.

I 2020 og 2021 blev mange mindre selskaber børsnoteret på First North og Spotlight, hvor vi havde fornøjelsen af at samarbejde med mange af selskaberne. Efter markedet for børsnoteringer stort set er frosset til is i Danmark, har vi i stedet haft mulighed for at assistere de børsnoterede selskaber, der udbyder nye aktier på ny.

Både Audientes, Q-Interline, STENOCARE og Brain+ har gennemført en kapitalforhøjelse gennem forskellige modeller. Audientes og Q-Interline har gennemført en mere ”klassisk” emission, mens man hos STENOCARE og Brain+ har haft mulighed for at udnytte warrants, der er en lidt mere kringlet model, der kan give anledning til flere spørgsmål blandt de private aktionærer. I disse situationer forsøger vi altid at afdække, hvordan man skal forholde sig til sine warrants for at tegne nye aktier.

Danske Hoteller har ligeledes haft en kampagne i samarbejde med vores platform, Unge Investorer. Det er tredje gang, at vi har assisteret Danske Hoteller i forbindelse med kapitaludvidelser, og den netop overståede kapitaludvidelse har været en af de mest succesfulde for selskabet. Første gang vi assisterede Danske Hoteller var tilbage i 2020, hvor Unge Investorer blot havde 7.000 medlemmer. I 2023 kørte vi igen en kampagne, hvor medlemstallet var vokset til mere end 50.000 personer, mens vi i forbindelse med den seneste kampagne kunne dele budskabet til vores mere end 62.000 medlemmer.

På trods af at børsnoterede selskaber og fonde er de primære samtaleemner på tværs af vores kanaler, er vi lykkedes med at skabe synlighed for Danske Hoteller overfor tusindvis af private investorer, og har sendt flere hundrede kliks direkte videre til selskabet, hvor de private investorer har haft mulighed for at læse mere om Danske Hoteller som investeringsmulighed. Den netop overståede kapitaludvidelse blev overtegnet, hvor mere end 500 eksisterende eller helt nye aktionærer tegnede nye aktier.

Audientes lykkedes i alt med at hente 4,59 mio. kroner, Q-Interline 10,5 mio. kroner, STENOCARE 4,8 mio. kroner og Brain+ 6,0 mio. kroner. Danske Hoteller hentede succesfuldt 6 mio. kroner, hvorfor Investor Communities i løbet af ca. en måned assisterede i alt fem selskaber i forlængelse af kapitaludvidelser, der samlet set lykkedes med at tilføre selskaberne i alt mere end 25 mio. kroner. Det er umuligt for os at måle, hvor stor effekt vores markedsføring har i kroner og øre, men vi forsøger altid at ramme en god pris, og er meget transparente og deler gerne vores tal for reach.

Nu nærmer vi os sommerperioden – en tid med forventet mindre aktivitet på finansmarkederne og deraf forventeligt mindre aktivitet på vores kanaler. På den anden side af sommeren venter en ny regnskabsperiode, og vi glæder os til at se, hvad resten af 2024 byder på.

God sommer!

Post tags Vote for this post Share this post on:
Avatar Jonas Jakobsen

Author: Jonas Jakobsen

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *